Portefeuillehouder
Henk Heijerman

Planning
Startdatum: 01-01-2022
Einddatum: 31-12-2022

In 2021 gaan we aan de slag met verschillende verkeers- en vervoersmaatregelen. Inmiddels is de planning gemaakt voor de uitvoering. 



Toelichting

--

Tijd

Doorkijk 2022 e.v.
In 2022 gaan we aan de slag met een aantal verkeer- en vervoersmaatregelen, te weten:

De risicoanalyse van het Studiecentrum voor Publieke Veiligheid (SPV) laat een aantal trajecten zien waar het risico op ongevallen hoger is. Deze wegen zullen verder moeten worden geanalyseerd en een aantal moeten worden aangepakt. 
Het gaat om:

  • Asserstraat, Grolloërstraat (Rolde), Hoofdstraat (Ekehaar), Amen, Amerweg (Grolloo), Hoofdstraat (Grolloo). Thema's: 30 km/u wegen, fiets, e-bike, ouderen, snelheid in het verkeer
  • Amerweg, Nieuwediep, Gieterweg. Thema's: 60 km/u wegen, fiets, e-bike, snelheid in het verkeer
  • Molenwijk, Spijkerboordijk, Noordzijde. Thema's: 80 km/u wegen, snelheid in het verkeer. Kruising Eexterweg/Brink/ Schoolstraat, Boddeveld. Thema's: fiets, e-bike, ouderen.

Diverse beleidsstukken moeten worden herzien, zoals het Gemeentelijke Verkeers- en Vervoersplan (GVVP), parkeerverordening, uitvoeringsdocument gehandicaptenparkeerplaatsen en de wegsleepverordening (2003). 

In 2021 is/wordt een aantal komgrenzen gereconstrueerd. Dit loopt voort in 2022. 

In 2022 gaan we verder met de voorbereiding van de realisatie van fase 2 van het nieuwe fietspad Amen-Grolloo. Onderhandelingen over aankoop van gronden worden voortgezet.

We gaan de realiseerbaarheid en de kosten van een fietspad langs de Hunze nader onderzoeken. Een door een landschapsarchitect uitgevoerde inventarisatie wordt nader uitgewerkt. Deze inventarisatie is in samenwerking met het recreatieschap en de gemeenten Borger-Odoorn en Tynaarlo.