Portefeuillehouder
Anno Wietze Hiemstra

Planning
Startdatum: 01-01-2021
Einddatum: 31-12-2022

Naast dienstverlening aan het loket zetten we continue in op verbetering van dienstverlening via telefoon, post en digitale kanalen. Dienstverleningsprocessen vereenvoudigen we, waar mogelijk en maken we daarmee toegankelijker en begrijpelijker voor inwoners.



Toelichting

--

Tijd

Doorkijk 2022 e.v.
Uitgangspunt is laagdrempelige dienstverlening vanuit de positie van de inwoners. Dit betekent dat de mogelijkheden van een fysieke afspraak in het gemeentehuis worden afgestemd op de digitale dienstverlening.

Op het gebied van digitale dienstverlening (24/7 beschikbaar) is veel winst te behalen door:

  • De digitale dienstverlening, zoals aanvragen (o.a. verhuizing, Verklaring omtrent Gedrag, stempas, huwelijk), aangiftes (geboorten en overlijden) en meldingen (Openbare Ruimte) uit te breiden
  • De digitale informatievoorziening optimaal te gebruiken door gebruik te maken van Vraag en Antwoordlijsten en bij de website de gebruiksvriendelijkheid te optimaliseren (zoekfunctie en gebruik maken van digitale formulieren)
  • De digitale communicatiemiddelen zoals chatfunctie in te voeren
  • Uitbreiding in bereik sociale media. Deze groei willen we realiseren door middel van een duidelijke lijn in onze posts, onze berichtgeving en doelgroepen. De inwoner moet centraal komen te staan in onze berichtgeving. Er staan nog geen (betaalde) campagnes op de planning.