Omschrijving

In de nieuw geformuleerde dienstverleningsvisie hebben we omschreven wat onze optimale dienstverlening is: persoonlijke, toegankelijke en duidelijke  dienstverlening die in lijn is met wat de klant verwacht en/of nodig heeft en tegelijkertijd betaalbaar en uitvoerbaar blijft voor de organisatie. Daarbij is het logisch dat kwetsbare groepen meer aandacht en ondersteuning krijgen wanneer ze dat nodig hebben, terwijl de algemene tendens is dat de overheid meer aan maatschappij en markt overlaat. Door middel van concrete acties vanuit de teams zal de dienstverlening voor de inwoners zichtbaar verbeteren. We gaan bewust sturen op en rapporteren over onze dienstverlening.

Stand van zaken

Doorkijk 2023 e.v.

Een van de onderdelen van het meerjarig ontwikkelprogramma is het vertalen van de dienstverleningsvisie naar de belangrijkste basis servicenormen voor het servicecentrum en de vakafdelingen. Deze werken we uit naar de belangrijkste producten en diensten, bijvoorbeeld een servicenorm die bepaalt hoe lang het duurt voordat er een afspraak kan plaatsvinden. 

Ook onze partners waar we taken aan hebben uitbesteed, vragen we om zich te verbinden aan onze dienstverleningsvisie en de bijbehorende kwaliteits- en servicenormen. We evalueren regelmatig met onze partners over de kwaliteit van hun dienstverlening aan onze klanten. Door een goede regievoering hebben we in beeld of onze partners hier aan voldoen en kunnen we zo nodig gericht bijsturen.