Portefeuillehouder
Anno Wietze Hiemstra

In het informatiebeleidsplan staan diverse activiteiten die bijdragen aan het verbeteren van de informatievoorziening en daarmee aan een efficiëntere organisatie.

Tijd (toelichting)

Terugblik 2019

In 2019 hebben we een aanbestedingstraject doorlopen voor het opschonen en digitaliseren van bouwdossiers. De gegevenskwaliteit van onze basisregistraties is en blijft een belangrijk speerpunt. Deze gegevens zijn belangrijk voor de interne processen maar ook voor de dienstverlening aan de burger. We hebben het dan o.a. over de basisregistratie adressen en gebouwen (BAG), de basisregistratie grootschalige topografie (BGT) en de wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen (WKPB). In 2019 is een onderzoek gestart naar de vervanging van ons zaaksysteem. 

Doorkijk 2020 e.v.

In 2020 worden alle bouwdossiers gedigitaliseerd. Ook gaan we een nieuwe aanbesteding starten voor de vervanging van ons zaaksysteem. In het kader van de omgevingswet zal er een nieuw informatiesysteem moeten worden aangeschaft voor vergunningverlening, toezicht en handhaving. Ook zal er een systeem voor vastgoedregistratie worden aangeschaft om beter grip te krijgen op ons eigen maatschappelijk vastgoed. In 2020 gaan we meer invulling geven aan het datagestuurd werken. Dit betekent dat we op verschillende gebieden dashboards gaan ontwikkelen die bruikbaar zijn voor het verbeteren van bedrijfsprocessen en het genereren van managementinformatie.