Portefeuillehouder
Anno Wietze Hiemstra

Planning
Startdatum: 01-01-2020
Einddatum: 31-12-2022

Naast dienstverlening aan het loket zetten we continue in op verbetering van dienstverlening via telefoon, post en digitale kanalen. Dienstverleningsprocessen vereenvoudigen we, waar mogelijk en maken we daarmee toegankelijker en begrijpelijker voor inwoners.

Tijd (toelichting)

Terugblik 2019

We hebben ons aangesloten bij het ‘Samen organiseren’ via de VNG en hebben onze vaste telefonie samen met andere gemeenten aanbesteed. Ook hebben we ons aangesloten bij het landelijk initiatief om gezamenlijk producten op het gebied van informatiebeveiliging aan te schaffen.

We hebben social media meer ingezet als nieuwsmedium om inwoners te informeren. Daarnaast zijn pagina's en webformulieren op de website verbeterd.

Bruidsparen kunnen via de website de huwelijksaangifte doen en hierbij de trouwambtenaar en trouwlocatie kiezen. Zij hoeven niet meer op het gemeentehuis  te komen voor de aangifte. 

Doorkijk 2020 e.v.

In 2020 gaan we een nieuwe telefonieoplossing implementeren, die weer bijdraagt aan betere dienstverlening. Hierbij werken we deels samen met de gemeente Assen. We laten  onze website testen op gebruiksvriendelijkheid, veiligheid en toegankelijkheid. 

Voor het jaar 2020 gaan we kijken naar de mogelijkheden van E-Herkenning (=DigiD voor bedrijven), zodat digitale dienstverlening beter en sneller kan verlopen.

In 2020 kunnen geboorte-aangiften volledig digitaal worden gedaan.