Omschrijving (toelichting)

De organisatie en de manier waarop we ons werk doen is de afgelopen jaren flink veranderd. Het is daarom een goed moment voor een nieuw ijkpunt in mate van tevredenheid van de medewerkers. We willen weten waar we nu staan, wat er goed gaat en hoe we verdere verbeteringen kunnen creëren. Om deze reden is in oktober 2020 een Medewerkertevredenheidsonderzoek (MTO) uitgevoerd. Het onderzoek is belegd bij Effectory, een extern en ervaren onderzoeksbureau. Hiermee waarborgen we de privacy en onafhankelijkheid van het onderzoek. Eind november 2020 zijn de resultaten beschikbaar, waar we als organisatie vervolgens mee aan de slag gaan om deze op een goede manier te borgen en opvolging te geven.



Toelichting

--

Kwaliteit

Terugblik 2021

Het MTO laat zien hoe we ervoor staan als organisatie. Hoe tevreden we zijn. Wat er goed gaat. En wat er beter moet. Het MTO is feedback aan de organisatie en dus aan onszelf. 78,4% van de medewerkers heeft het MTO ingevuld. De uitkomst is daarmee een goede weergave van wat medewerkers vinden. Het onderzoek geeft aan dat medewerkers bevlogen en betrokken zijn en dat zij zich veilig en thuis voelen in de organisatie. Een punt van aandacht is de werkdruk die wordt ervaren. We gebruiken de resultaten om te behouden wat goed gaat, om van te leren en om te verbeteren. Individueel, in teams en als organisatie zijn we aan de slag gegaan met de resultaten. Met als basis een plan van aanpak waarin 3 speerpunten bijdragen aan leren en verbeteren:
1. Met energie en plezier aan het werk .
2. Op tijd weten wat je moet weten.  
3. Samen resultaten behalen. 
Omdat het hier gaat over de ontwikkeling van de organisatie hebben we ervoor gekozen om de speerpunten te laten samenvallen met de uitwerking van onze organisatieontwikkeling in 2021-2022: 'Focus Organisatie 2021-2022'.