Een actuele, toegankelijke website is een belangrijk onderdeel van een hoogwaardige dienstverlening. Wij streven ernaar om de website steeds beter aan te laten sluiten op de wensen en behoeften van onze klanten. Voor mensen met een beperking zit daar een extra belang bij: voor hen moet ook alle digitale informatie bereikbaar zijn. In 2022 is begonnen met het verbeteren van de toegankelijkheid van de website. Zo is er gewerkt aan contrastknoppen, vergroten van teksten en is een Readspeaker in gebruik genomen.

Kwaliteit (toelichting)

Terugblik 2023
In de zomer van 2023 is begonnen aan de bouw van een nieuwe website. Inmiddels is de website grotendeels herschreven. De teksten zijn zoveel mogelijk geschreven op taalniveau B1. Het aantal .pdf-documenten is fors verminderd. De website maakt op diverse plaatsen gebruikt van zogenaamde ‘call to action’ knoppen: knoppen waar onze inwoner op kan klikken en een verzoek/aanvraag of vraag beantwoord krijgt. Hiermee willen wij onze dienstverlening verbeteren.

Na livegang blijven wij monitoren hoe de bezoekers van onze website deze gebruiken en zorgen wij dat zij feedback over de website kunnen toesturen. Door deze feedback te gebruiken maken wij de website 'slimmer'. Bijvoorbeeld door zoektermen aan te passen of pagina's te verplaatsen en uit te lichten. Daarnaast maken wij gebruik van website-monitoringsprogramma's zoals SiteImprove en Google Analytics. Deze programma's laten ons zien waar men op zoekt, welke wegen de gebruikers afleggen op de website én waar men in hun zoektocht afhaakt.