Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

Met de oprichting van het Servicecentrum willen we een grote stap gaan maken in het sneller voorzien van de juiste informatie aan onze inwoners. In de komende periode zullen we dit verder doorontwikkelen om het aantal te beantwoorden vragen te vergroten. 

We hebben onze dienstverlening en werkwijze voor onze meldingen openbare ruimte opnieuw ingericht, wat zorgt voor meer inzicht, grip en een verbeterde interactie en communicatie met onze inwoners. De afgelopen periode hebben wij gewerkt aan de betrouwbaarheid van onze telefonische bereikbaarheid. De gemaakte inspanningen hebben ertoe geleid dat wij een grote stap voorwaarts hebben gezet in het creëren van een stabiele telefooncentrale. Hierdoor hoeven er op de korte termijn geen extra kosten gemaakt worden ter verbetering van de telefonische bereikbaarheid.

Vanuit het project Servicenormen herijken wij onze servicenormen, oftewel de beloften over onze dienstverlening.  Hierbij kijken we naar de wijze waarop wij inwoners willen benaderen, maar spreken ook duidelijke afhandeltermijnen af. 

In mei heeft de week van de dienstverlening plaatsgevonden. Tijdens deze week zijn inspirerende workshops gegeven die de organisatie helpen om het werk met praktische tips en handvatten te veranderen met als doel onze dienstverlening en de ervaring van onze inwoners en ondernemers te verbeteren. 

Door middel van klantreizen gaan wij het proces van een aanvraag gehandicapten parkeerkaart en de aanvraag van een omgevingsvergunning verbeteren. Bij een klantreis interviewen wij inwoners die in de laatste 3-6 maanden een aanvraag hebben gedaan. Hierbij vragen wij onze inwoners naar ervaringen en gebruiken deze feedback om onze werkwijze daar waar mogelijk aan te passen met als doel daarmee onze dienstverlening te verbeteren.